Sunday, January 15, 2012

from my thought

salam.



Menulis sambil mendengar perfectlove-lutricia mcneal

I can’t tell a lie. But I’m also can’t face the truth.

Macam quote dalam 5T5B, every time we tell a lie, the thing we fear grows stronger.

Dah 2 tahun lebih hidup kat bumi Terengganu ini.

Ya. Aku bersyukur.

Sometimes aku rasa aku ni seorang yang straight to the point la konon. Tapi tak semua benda or bukan dengan semua orang boleh direct cakap macam tu je. Heartless??  

Banyak sangat ragam,perangai,sikap dan seangkatannya yang telah aku belajar sepanjang menjadi student kat sini. Bukan setakat menuntut ilmu di kelas tapi belajar tentang hidup juga.
Sepanjang ni juga, aku belajar banyak tentang ‘relationship between men and women’. Kejadian-kejadian yang menimpa orang-orang disekeliling aku membuatkan aku lebih extra berhati-hati. WOW… this is life. Dulu aku ingat benda-benda yang berlaku dalam tv tu tak da la dalam realiti, tapi bila berlaku dekat orang-orang tersayang…… baru lah tahu. Sangatlah tidak wajar kalau aku membuat persepsi golongan itu tidak bertanggungjawab. Bukan semua. Tapi kerana SEGELINTIR itulah yang membuatkan persepsi itu wujud. Sangat tak faham.susah nak faham kenapa mereka berperangai seperti itu. Mengapa perlu berbohong. Mengapa perlu wujud orang ketiga, mengapa masih bersama dengan yang lain jika mahu yang lain. Tak ikhlaskah? Mungkin orang tertanya-tanya kenapa aku bersikap prejudis macam ni. Aku tak tau la orang lain, tapi bila kena dekat siblings sendiri, korang boleh duk diam ke? Bila siblings sendiri dipermainkan. Tapi Alhamdulillah, dia ok dan semakin ok. mungkin orang akan berkata aku bersikap pilih kasih terhadap gender. Ini bukan kisah pilih kasih atau apa. Ini cuma secebis pengalaman hidup.

Pada aku, sesuatu relationship itu tidak ada ending lain melainkan marriage. Jika sekadar ingin bersuka ria, menunjuk-nunjuk, atau test market la konon. Lupakan je la. Terpulanglah kepada individu yang berfikiran remaja hanya sekali la konon, jadi bila lagi nak buat benda-benda macam ni. Tapi kerana remaja hanya sekali inilah sanggupkah kita hidup tanpa mengikut perintahNya.

Kadang-kadang aku bersembang dengan rumate, and terkeluar la falsafah masing-masing. Mungkin bila zaman sekolah bila ada orang approach, akan rasa hot la konon kan. Bila bila masuk dekad kedua dalam hidup, ini bukan permainan. There is no rehearsal in life. So kena play well. Mula kena serius dalam semua benda. Mula kena berfikir secara mendalam. Kena fikir baik buruk sebelum bertindak. Even kena fikir soal masa depan(dari pelbagai sudut). Mungkin kerana im going to be 22 years old tahun ni. Orang boleh kata aku cenge=garang=sombong=and whatever la. Terpulang. Get to know me first. Only then can talk about me.

*terlebih mood bila xlarat nak study dah**

Ditulis dari 12.01.12.

No comments:

Post a Comment