Sunday, July 22, 2012

ENTRI KHAS: HANDBALL

salam sayang buat semua pencinta handball sekalian alam.


  

kalau diikutkan. ini merupakan tahun ke 9 aku hidup dalam dunia handball.
hanya bermula ketika waktu sekolah, aku merupakan pemain bola jaring sahaja. then, cikgu zamri (currently cikgu kat sbpi batu rakit) ajak main bola baling untuk sekolah. then aku main, for the first time aku main, dan kami berjaya menjadi johan daerah. haha. its funny at first. terus jatuh cinta pada bola baling. and then dapat represent Penang for the first time. mungkin time tu penang xda player kot. haha. terus main dan mengenepikan bola jaring. mungkin aku pendek jadi ada sedikit kekurangan di situ sedikit. haha. but im proud to who am i today. life kat matrik menyaksikan tiada bola baling dipertandingkan. *kecewa*. oh. turut menyaksikan beratku bertambah dgn mendadak since lepas spm sampai habeh matrik. 

kehidupan di universiti. menyaksikan aku dapat join handball disebabkan masa orientasi ditanya oleh senior/fasi man puteh namanya sapa nak main handball. dengan muka tak malunya aku cakap nak join. haha. tapi untuk ko-k, aku join tenis. 
ini first masum ku@tahun 1st di UMT
time diragging mr K

malam bertolak ke USIM

kedai fav mr K?

time ni dia masih sombong.=)

tak tau dah nak buh apa

malam mr K berkaraoke

with mr K

before or after game ntah

qualified to quarter time ni

closing ceremony. terjumpa black before perform

itu cerita 2010. cerita 2011 pula menyaksikan aku terpaksa tidak bermain masum kerana tuntutan akademik berlatihan industri. bukan tidak mahu meminta cuti. tapi kerana projek yang perlu dilaksanakan sepanjang berpraktikal.=(  sepanjang 2011. hanya sempat attend open perlis. 3 hari sebelum start praktikal.
patah kaki. turut menjejaskan persiapan masum. hehe

baju free paling tak lawa=)

 

agak sedih. sebab tahun 2011, menyaksikan ramai player tidak dapat beraksi. own si jumper kepatahan kaki. kak sue kegraduatan. pincang sedikit team. 

tahun 2012, merupakan tahun akhir bagi kebanyakan player seperti kak sue.kak noorlee, aku sendiri, izzah. tahun menyaksikan pertukaran coach. pertukaran penasihat. tapi. mungkin kita dah usaha. tapi mungkin usaha kita masih belum cukup. mungkin ada kesilapan diantara kita yang tersilap pandang.tapi yang pasti. seperti yang dikatakan shasha @best keeper. anugerah farewell masum paling best jatuh pada masum 2012. 
aku tak tahu mengapa dan bagaimana. 2012 merupakan tahun paling sedih untuk aku meninggalkan team tersayang. mungkin sebab selepas ini aku sudah tidak boleh bermain lagi.tak pernah lagi rasanya aku mampu bergenang air mata sepanjang JB---> BWORTH. sepanjang perjalanan bersms dgn kapten@kakak kesayangan(hahahhaha.kantoi sudah.). aku tak tahu mengapa, amat mudah empangan ini pecah tatkala ingin berpisah dengan mereka. they are such a good team player. cuma mungkin. nasib tidak menyebelahi UMT dan masa yang mendatang diharap mampu mematangkan kita semua. kita perlu belajar terima hakikat dan belajar daripada kesilapan lampau.

briefing sebelum berangkat

penuh dengan semangat kesukanan


 


warm up b4 vs uitm




internet sangat mencemburui aku untuk mengupdate entri. after all.i love this team so much. sangat susah nak let go perasaan ini. apapun. kita hanya mampu merancang. tapi sesungguhnya rancangan Allah itu lebih baik. sungguh aku merancang untuk membuat come back. tapi kita xtahu apa yang mungkin akan berlaku esok dan esok. cuma kita mampu berdoa agar apa pun yang terjadi adalah yang terbaik buat kita semua.

lastly. saya sayang kalian. dan masa bersama kalian amat saya hargai. 

bukan mudah untuk aku menyimpulkan cerita selama tiga tahun ini. 

salam sayang dan rindu buat semua handballers.


*entri ini juga buat tatapan anak cucu gua nanti*haha






2 comments:

  1. salute utk kamu miss...jgn berakhir disini shaja..pasnie ada open tournment lau ada masa n still contact dgn captain sue..wat team sndiri g maen open...best tau

    ReplyDelete
  2. xperlu nak salute sgt la sunbae. hehe. sangt rindu mereka. =)

    ReplyDelete